Projekty

1) Využívání nových metod a forem práce u žáků s SVP v Pardubickém kraji

(Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.29/01.0003)

Projekt svým komplexním přístupem přispíval ke zlepšení rovných příležitostí dětí a žáků se speciálními vzděl.
potřebami (SVP) ve více oblastech. Pro svůj obsah a rozsah činností byl velmi náročný z hlediska odborného a
organizačního zajištění.
Projekt se zaměřoval na zlepšení podmínek inkluzivního vzdělávání žáků.Tvorbou metodické příručky objasnil
problematiku úlohy asistenta pedagoga ve školách a školských zařízeních, nabídkou praktických seminářů,
ukázkového DVD a náslechových hodin ve třídách s žáky s SVP umožnil výměnu zkušeností
pedagogických pracovníků s AP v celém Pardubickém kraji.
V souvislosti s realizací projektového vyučování projekt podpořil rozvoj nových forem a metod práce u žáků s
SVP. Zaměřil se rovněž na praktické využití výpočetní techniky a výukového software při práci s dětmi a žáky s
SVP. V neposlední řadě podpořil realizaci pracovně terapeutických dílen pro žáky s těžkým zdrav. postiž.,
zaměřil se na jejich individ. rozvoj a integraci do společnosti.

Projekt byl realizován od března roku 2011 a byl ukončen v únoru 2015. Od března 2015 do konce února 2017 probíhá udržitelnost tohoto projektu, v rámci které škola pokračuje v aktivitách projektu.

 

2) Zkvalitnění výuky na SpZŠ Skuteč

(Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.0116) (tzv. EU Peníze školám)

Cílem projektu bylo prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na základní škole v České republice. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo metodickým vzděláváním a podpůrnými kurzy pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce a zavedením programu primární prevence.

Projekt byl realizován od září roku 2011 do února 2013.

 

3) Máme dveře dokořán

(Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.13/01.0002)

Projekt se zaměřil na zvyšování rovných příležitostí žáků se speciálně vzdělávacími potřebami zejména z oblasti romského etnika, žáků zdravotně znevýhodněných a žáků znevýhodněných sociálně. Rozvojem jednotlivých klíčových kompetencí podpořil harmonický rozvoj osobnosti výše uvedených skupin žáků a jejich budoucí uplatnění v profesním životě.

Projekt se dále zaměřil na rozšíření speciálně pedagogických služeb pro ZŠ a MŠ v regionu. Svými aktivitami pomáhal s integrací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžného vzdělávacího proudu.

Zaměřil se také na vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti speciální pedagogiky.

Projekt byl realizován od ledna 2009 do prosince 2011 a byl podpořen částkou 5 144 493,- Kč.

Od ledna 2012 do prosince 2016 probíhá udržitelnost projektu, v rámci které škola pokračuje v nastavených aktivitách projektu.

 

4) Žijeme spolu - "Víme, kdo jsme a co chceme - 2".

Jednalo se o pokračování úspěšného projektu z roku 2007. Byl zaměřený na integraci romských žáků školy do hlavního proudu výchovně vzdělávacího procesu. V jeho náplni se objevilo rozvíjení doprovodných aktivit školy (školní klub a nabídka smysluplného využití volného času, spolupráce romských rodin se školou, podpora informačních a poradenských služeb v rámci profesního uplatnění.

Projekt proběhl v roce 2008 a byl plně hrazen z rozpočtu MŠMT.

 

5) Život nekončí základním vzděláním - "Jedeme dál"

Cílem projektu bylo zlepšení podmínek pro vzdělávání žáků v oblastech: rozvíjení klíčových kompetencí, vytváření stejných příležitostí pro všechny žáky, další vzdělávání pedagogických pracovníků.

V rámci projektu došlo k vybavení odborných učeben, zařazování projektových týdnů zaměřených na budoucí profesní uplatnění našich žáků. Bylo zajištěno vzdělávání pedagogů, konektivita, tvorba výukových programů "šitých na míru" pro zdravotně handicapované žáky, zážitkové programy formou pedagogiky zážitku pro žáky i pedagogy, jazyková průprava i kurzy počítačové gramotnosti.

Projekt byl realizován v lednu 2007 až červnu 2008 a podpořen částkou 3 059 288,- Kč.

 

6) Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (od školního roku 2005/2006) pokračuje ve své činnosti i nadále díky programům VIP Kariéra.Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky V duchu definice .."napomáhat rovným příležitostem a investovat do lidských zdrojů..".

Jde o pracoviště,které poskytuje bezplatnou pedagogicko-psychologickou péči žákům,rodičům i pedagogům.ŠPP tvoří tým odborníků-speciální pedagog,výchovný poradce,metodik preventista patologických jevů. Významná úloha pracoviště spočívá v logopedické péči, v oblasti prevence sociálně patologických jevů a v oblasti poradenství, které nabízí také širší veřejnosti.

7) Žijeme spolu - "Víme, kdo jsme a co chceme".

Jednalo se o projekt podpořený MŠMT zaměřený na integraci romských žáků školy do hlavního proudu výchovně vzdělávacího procesu. Byl zaměřen na rozvíjení doprovodných aktivit školy (školní klub a nabídka smysluplného využití volného času, spolupráce romských rodin se školou, podpora informačních a poradenských služeb v rámci profesního uplatnění.

Projekt proběhl v roce 2007 (červenec až prosinec) a byl plně hrazen z rozpočtu MŠMT.

  • Projekt byl zaměřen na zvyšování rovných příležitostí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáků sociálně znevýhodněných, zdravotně handicapovaných a žáků z romského etnika. Projekt realizoval tým pedagogů (speciální pedagogové, sociální pedagog, asistentka pedagoga, vychovatelka). Rozvojem klíčových kompetencí se snažil dosáhnout zlepšení příležitostí pro harmonický rozvoj osobnosti výše uvedené skupiny žáků a jejich budoucí uplatnění v životě.
  • Projekt se zaměřil na podporu aktivit zjištěných na základě dotazníkového šetření vedoucích k rozšíření speciálně pedagogických služeb ZŠ a MŠ regionu. Aktivitami pomáhal s integrací žáků se speciálně vzdělávacími potřebami do běžného vzdělávacího proudu.
  • Projekt se zaměřil také na další vzdělávání pedagogických pracovníků, kterým si prohloubily potřebné znalosti v oblasti speciální pedagogiky.

Rozcestník

Kalendář událostí

Přihlášení

Jméno

Heslo